wybierz datę
Lipiec
Pn
01
Wt
02
Śr
03
Cz
04
Pt
05
So
06
Nd
07
Pn
08
Wt
09
Śr
10
Cz
11
Pt
12
So
13
Nd
14
Pn
15
Wt
16
Śr
17
Cz
18
Pt
19
So
20
Nd
21
Pn
22
Wt
23
Śr
24
Cz
25
Pt
26
So
27
Nd
28
Pn
29
Wt
30
Śr
31
zobacz wszystko

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
sobota, 20 lipca 2024
FESTIWAL BACHOWSKI ŚWIDNICA: MARCIN MASECKI
20.07 sobota
Kościół Pokoju 20:00

Ludwig van Beethoven: 3 ostatnie sonaty fortepianowe
— Sonata nr 30 E-dur
— Sonata nr 31 As-dur
— Sonata nr 32 c-moll

Marcin Masecki fortepian
0''
sobota, 20 lipca 2024
godz. 20:00
niedziela, 21 lipca 2024
FESTIWAL BACHOWSKI ŚWIDNICA: MARCIN MASECKI FRIENDS
21.07 niedziela
Kościół Pokoju 19:00

Wolfgang Amadeus Mozart: Kwintet fortepianowy Es-dur
Ludwig van Beethoven: Kwintet fortepianowy Es-dur

MARCIN MASECKI & FRIENDS
Gilles Vanssons obój
Álvaro Iborra Jiménez klarnet
Krzysztof Stencel róg
Carles Valles fagot
Marcin Masecki fortepian
0''
niedziela, 21 lipca 2024
godz. 19:00
środa, 24 lipca 2024
FESTIWAL BACHOWSKI ŚWIDNICA: ARESZT MUZEUM
UWAGA: Aby uczestniczyć w koncercie w Areszcie Śledczym oprócz zakupu biletu należy wypełnić też: formularz: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScfmSRBzJ6WPO1XcIzGBMioxQaqNBz3L_q9QQ0j9mmZAjdEXQ/viewform?usp=pp_url

Prosimy o przyjście pół godziny przed koncertem. Konieczne będzie okazanie dowodu tożsamości.

24.07 środa
Areszt Śledczy w Świdnicy 16:00

Johann Sebastian Bach: Suita d-moll BWV 1008

Teresa Kamińska wiolonczela

***

24.07 środa
Muzeum Dawnego Kupiectwa 18:00

Johann Nepomuk Hummel: Septet fortepianowy op. 74

FORTEPIANO ATELIER

Tami Krausz flet
Gilles Vanssons obój
Krzysztof Stencel róg
Dymitr Olszewski altówka
Aleksandra Buczyńska-Kusak wiolonczela
Rafał Gorczyński kontrabas
Eliza Pawłowska fortepian
0''
środa, 24 lipca 2024
godz. 16:00
FESTIWAL BACHOWSKI ŚWIDNICA: FORTEPIANO ATELIER II
24.07 środa
Muzeum Dawnego Kupiectwa 18:00
45′

Johann Nepomuk Hummel: Septet fortepianowy op. 74

FORTEPIANO ATELIER
Tami Krausz flet
Gilles Vanssons obój
Krzysztof Stencel róg
Dymitr Olszewski altówka
Aleksandra Buczyńska-Kusak wiolonczela
Rafał Gorczyński kontrabas
Eliza Pawłowska fortepian
0''
środa, 24 lipca 2024
godz. 18:00
piątek, 26 lipca 2024
FESTIWAL BACHOWSKI ŚWIDNICA: KRISTIAN BEZUIDENHOUT
26.07 piątek
Kościół Pokoju 19:00

Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert fortepianowy d-moll
Joseph Haydn: Symfonia nr 76 Es-dur

Kristian Bezuidenhout fortepian

CAPELLA CRACOVIENSIS
Katarzyna Olszewska skrzypce/kierownictwo muzyczne
0''
piątek, 26 lipca 2024
godz. 19:00
sobota, 27 lipca 2024
FESTIWAL BACHOWSKI ŚWIDNICA: AKADEMIA BACHOWSKA II
27.07 sobota
Kościół Pokoju 18:00

Johann Sebastian Bach: kantata Mein liebster Jesus ist verloren BWV 154
Johann Sebastian Bach: Koncert klawesynowy d-moll BWV 1052
Johann Sebastian Bach: kantata Wer mich liebet, der wird mein Wort halten BWV 59

AKADEMIA BACHOWSKA

Antonina Ruda sopran
Ewa Zeuner alt
Jonas Finger tenor
Sebastian Szumski bas

Gilles Vanssons obój
Tomasz Wesołowski fagot
Agnieszka Świątkowska Seojin Kim skrzypce
Natalia Reichert altówka
Monika Hartman wiolonczela
Anna Bator kontrabas

Marcin Świątkiewicz klawesyn/kierownictwo muzyczne
0''
sobota, 27 lipca 2024
godz. 18:00
FESTIWAL BACHOWSKI 2024: IAN BOSTRIDGE
27.07 sobota
Kościół Pokoju 20:00

Franz Schubert: Schwanengesang
Ludwig van Beethoven: An die ferne Geliebte

Ian Bostridge tenor
Saskia Giorgini fortepian
0''
sobota, 27 lipca 2024
godz. 20:00
niedziela, 28 lipca 2024
FESTIWAL BACHOWSKI 2024: TALLIS SCHOLARS
28.07 niedziela
Katedra pw. św. Stanisława i Wacława 21:00

Giovanni Pierluigi da Palestrina: Missa In te domine speravi a 6 | Kyrie
Cristóbal de Morales: Regina caeli
Giovanni Pierluigi da Palestrina: Missa Tu es Petrus a 6 | Gloria
Costanzo Festa: Quam pulchra es
Carpentras (Elzéar Genet): Lamentations
Giovanni Pierluigi da Palestrina: Missa Papae Marcelli | Credo
Gregorio Allegri: Miserere
Giovanni Pierluigi da Palestrina: Missa Confitebor tibi domine | Sanctus
Josquin des Prés: Praeter rerum seriem
Giovanni Pierluigi da Palestrina: Missa Brevis | Agnus Dei

The Tallis Scholars
0''
niedziela, 28 lipca 2024
godz. 21:00
czwartek, 15 sierpnia 2024
URBAN SKETCHING FESTIVAL: WEJŚCIÓWKA
PL (ENGLISH BELOW):

Urban Sketcherzy z Polski i Europy, łączmy się po raz kolejny! Zapraszamy na trzeci Festiwal Miejskiego Szkicowania w Świdnicy - od 15 do 18 sierpnia 2024 to piękne miasto na Dolnym Śląsku wypełni się miłośnikami rysowania w terenie. Rysunkowe spotkania wśród zabytków, plenerowe warsztaty, wystawy, konkursy, prelekcje, targi materiałów plastycznych to tylko niektóre atrakcje, będzie też okazja poznać ciekawych ludzi i dołączyć do międzynarodowej społeczności podziwiającej świat ze szkicownikiem w ręku.

Festiwalowa wejściówka zapewnia wam identyfikator uczestnika oraz torbę z prezentami od naszych sponsorów, które przydadzą wam się do szkicowania w terenie. Dzięki identyfikatorowi wejdziecie za darmo do niektórych obiektów (np. Wieża ratuszowa z pięknym widokiem) oraz otrzymacie korzystne zniżki podczas targów plastycznych i w różnych miejscach w Świdnicy (muzea, restauracje, kawiarnie). Wstęp na prezentacje i dema prowadzone przez instruktorów jest darmowy dla wszystkich uczestników Festiwalu.
Szczegółowy plan Festiwalu znajdziecie na stronie https://www.uskpoland.pl

Cena festiwalowej wejściówki (zapewniającej identyfikator oraz goodie bag do odbioru osobistego w trakcie Festiwalu) to 50 zł.

Uwaga, na poszczególne warsztaty obowiązują osobne zapisy! Koszt pojedynczych zajęć to 100 zł.

***

ENG

Urban Sketchers from Poland and Europe, let's unite once again! We invite you to the third Urban Sketching Festival in Świdnica. From August 15 to 18, 2024, this beautiful city in Lower Silesia, Poland, will be filled with outdoor drawing enthusiasts. Sketching sessions amid historical landmarks, plein air workshops, exhibitions, lectures, contests, art supplies fair – these are just a few attractions. It's also a chance to meet interesting people and become part of the international community that admires the world with a sketchbook in hand.

The festival entry ticket provides you with a participant ID and a goody-bag with gifts from our sponsors, which will be useful for sketching in the field. Thanks to the ID, you will be able to enter some facilities for free (e.g. the Town Hall Tower with a beautiful view) and receive favorable discounts during art fairs and in various places in Świdnica (museums, restaurants, cafes). Admission to presentations and demos led by instructors is free for all Festival participants.
A detailed schedule of the Festival can be found at https://www.uskpoland.pl

The price of a festival ticket (which includes an ID badge and a goodie bag to be collected in person during the Festival) is PLN 50.
Please note that separate registration is required for individual workshops! The cost of a single class is PLN 100.

0''
czwartek, 15 sierpnia 2024
godz. 11:00
URBAN SKETCHING FESTIVAL: ANKA ZIĘTKIEWICZ
PL (ENGLISH BELOW):

O warsztacie
“Wszędzie ludzie dookoła”

Warsztaty szkicowania ludzi w otoczeniu miejskim.
Postaram się przekonać Was, że rysowanie ludzi to świetna sprawa, trening refleksu i kreski, nauka rezygnacji z detali, synteza kształtu. Postaci mogą się przecież przydać na Waszych szkicach, dopowiedzieć jakąś historię czy po prostu ożywić miejskie kadry, zaistnieć na pierwszym, albo na piątym planie. W ograniczonym czasie warsztatów ciężko opanować błyskawiczne i doskonałe szkicowanie ludzi, ale pokażę kilka przydatnych sposobów, jak ten temat oswoić.
Mam nadzieję, że po prostu będziemy się też dobrze bawić!

Materiały:
miękkie ołówki (6B,7B,8B)
coś do ostrzenia
szkicownik, w którym dobrze się Wam rysuje, raczej bez faktury i nie też jakiś drogocenny (planuję, byśmy zrobili sporo szkiców)
jeżeli lubicie rysować pisakami - zabierzcie pisaki
weźcie takie narzędzie, którym Wam się dobrze pracuje

O prowadzącym:
Anna Ziętkiewicz - Jest fanką urban sketchingu i robi to od bardzo dawna, zanim jeszcze wiedziała o istnieniu grupy. Od lat aktywna członkini Urban Sketchers Poland. Bardzo lubi szkicować ludzi.
Instagram:  kaszel_kaszalota
Strona internetowa: https://www.instagram.com/kaszel_kaszalota/

Koszt warsztatów to 100 zł.

***

ENG

About the workshop:
“People all around me”

Sketching workshop of people in urban surroundings.

I'll try to convince you that drawing people is a great thing, a reflex and line training, learning to let go of details, shape synthesis. Figures can be useful in your sketches, add a story or simply liven up urban scenes, appear in the foreground or in the background. In the limited time of the workshop, it's hard to master rapid and perfect sketching of people, but I'll show a few useful ways to tackle this topic.

I hope we'll also just have a good time!

Materials:

soft pencils (6B, 7B, 8B)
something for sharpening
a sketchbook that you enjoy drawing in - preferably without texture and not too expensive (I plan for us to do a lot of sketches)
if you like drawing with markers, bring markers
bring the tool that you work well with

About the teacher:

Anna Ziętkiewicz - A fan of urban sketching and has been doing it for a long time, even before she knew about the group's existence. For years, she has been an active member of Urban Sketchers Poland. She particularly enjoys sketching people.

Instagram:  kaszel_kaszalota
Website: https://www.instagram.com/kaszel_kaszalota/

The workshop price is 100 PLN.
0''
czwartek, 15 sierpnia 2024
godz. 14:30
URBAN SKETCHING FESTIVAL: ANNA IUDINA
PL (ENGLISH BELOW):

O warsztacie
“Sztuka światła i cienia: warsztaty pastelami”
Podczas warsztatów nauczymy się jak uchwycić grę światła i cienia pastelami, odnajdziemy scenę w otoczeniu parkowym oraz wypróbujemy różne techniki rysowania pastelami.

Materiały:
szary papier ścierny (twardość 1500) (ok. 20 na 30 cm) lub papier szary czy czarny
podkładka pod kartkę
żabki
7 pasteli: biały, ultramaryna 140, beryl zielony 214, ciemnozielony 229, szkarłatny 070, herkulanum czerwony 068, jasny kadmowy żółty 512
dodatkowo można dodać ochrę 035, francuski szary 802, night blue 149
gumka
temperówka (jeżeli pastele są w ołówkach)

O prowadzącym:
Anna Iudina - Artystka urodzona w Syberii. Długa graficzna zima oraz krótkie, kolorowe lato zainspirowały ją do tworzenia dzieł pełnych koloru. Jej twórczość jest zróżnicowana, pracuje w przeróżnych technikach graficznych i malarskich. Szkice odgrywają ważną rolę w jej twórczości, a jej ulubionym tematem jest człowiek.
Instagram: aiu_art
Strona internetowa: https://www.instagram.com/aiu_art/

Koszt warsztatów to 100zł.

***

ENG

About the workshop:
“The art of light and shadow: soft pastel workshop”

During the workshops, we will learn how to capture the play of light and shadow with pastels, discover scenes in a park environment, and experiment with various pastel drawing techniques.

Materials:
gray sandpaper (grit 1500) (approx. 20 by 30 cm) or gray or black paper
clip for the paper
Clips
7 pastels: white, ultramarine 140, green beryl 214, dark green 229, scarlet 070, Herculaneum red 068, light cadmium yellow 512.
Additionally, you can add ochre 035, French gray 802, night blue 149
Eraser
Sharpener (if the pastels are in pencil form)

About the teacher:

Anna Iudina - "An artist born in Siberia. The long graphic winter and short, colorful summer have inspired her to create works full of color. Her creativity is diverse; she works in various graphic and painting techniques. Sketches play an important role in her artistic process, and her favorite subject is the human figure.

Instagram: aiu_art
Website: https://www.instagram.com/aiu_art/

The workshop price is 100 PLN.

0''
czwartek, 15 sierpnia 2024
godz. 14:30
piątek, 16 sierpnia 2024
URBAN SKETCHING FESTIVAL: MARU GODAS
PL (ENGLISH BELOW):

O warsztacie
“Kolorowa Świdnica. Malarska podróż gwaszem”

Warsztat w języku angielskim.
Naucz się tworzyć żywe szkice miejskie przy użyciu technik gwaszu i technik mieszanych.

Gwasz oferuje wyjątkowe matowe i nieprzezroczyste wykończenie, które idealnie nadaje się do scen miejskich, podkreślając głębię i żywotność swojej grafiki.

Podczas tych warsztatów przyjrzymy się niekonwencjonalnym metodom uzyskania luźnego, wyrazistego i odważnego makijażu styl artystyczny. Mieszając gwasz z suchymi mediami, takimi jak kredki, kredki i grafit, przełamiemy tradycyjne standardy artystyczne. Zaczniemy od eksperymentowania z teksturami i mieszania materiałów, zachęcając do swobodnych pociągnięć i nieregularne wzory. Te wstępne ćwiczenia pomogą Ci oswoić się z nowymi językami artystycznymi tętniąca życiem esencja pejzażu miejskiego.

Następnie skupimy się na stworzeniu mini-szkiców detali miejskich. Tutaj użyjemy gwaszu do tło i integruj kolorowe linie przy użyciu suchych technik. Będziemy pracować ze spontanicznym kolorem wyborów, podkreślając jednocześnie istotne szczegóły, aby przekazać poczucie syntezy. W ostatniej części przyjrzymy się technikom kompozycji, deformowaniu perspektyw i łączeniu różne tekstury, aby stworzyć dynamiczną i płynną reprezentację pejzażu miejskiego.

Materiały:
szkicownik mix media hot- pressed A4 papier rysunkowy niskiej jakości, tylko do testów
ołówki grafitowe: 2B, 6B
czarny ołówek Pitt Oil
czarny cienkopis
gumka do mazania
ostrzałka
podstawowe kolory gwaszu w tubach (zwykły gwasz, nie akryl): Cyjan, Magenta, Żółty, Czarny i Biały. Opcjonalne dodatkowe kolory, takie jak turkus, ochra, row siena, pomarańczowy, opera rose
pusta paleta do mieszania
pędzle: 1-calowa płaski, 2 okrągłe, jeden rigger i kilka starych pędzli, jeśli dostępne
pędzle wodne do szybkiego szkicowania
pojemnik na wodę
papierowe ręczniki
składany stołek
tłuste kredki, takie jak Polychromos, Luminance lub Prismacolor: ochra, pomarańczowy, turkusowy, ciemny zielony czarny...
niektóre kredki Neocolor II lub pastele olejne: ochra, niebieski, pomarańczowy, ciemny róż, biały...

O prowadzącym:
Maru Godas - Urodziła się w Barcelonie w 1966 roku. Z wykształcenia grafik, prowadzi własne studio graficzne w swoim mieście oraz jest aktywną członkinią grupy Urban Sketchers. Jej prace znalazły się w publikacjach takich jak National Geographic czy Planeta.
W wolnym czasie Maru tworzy gwaszem i olejami, aktualnie pracuje jako ilustratorka. Ciągle ekspoloruje nowe techniki: atramenty, akwarele, kredki...
Instagram:  marugodas
Strona internetowa: https://marugodas.com/

Koszt warsztatów to 100 zł.

***

ENG

About the workshop:
“Colorful Świdnica: A Gouache Painting Journey”
Workshop in English.
Learn to create vibrant urban sketches using gouache and mixed media techniques.

Gouache offers a unique matte and opaque finish that’s perfect for urban scenes, enhancing the depth and vibrancy of your artwork.

In this workshop, we’ll explore unconventional methods to achieve a loose, expressive, and bold artistic style. By blending gouache with dry mediums like colored pencils, crayons, and graphite, we’ll break traditional artistic norms. We’ll begin by experimenting with textures and mixing materials, encouraging freeform strokes and irregular patterns. These initial exercises will help you embrace new artistic languages to capture the lively essence of the cityscape.

Next, we’ll focus on creating mini-sketches of urban details. Here, we’ll use gouache for the background and integrate colorful lines using dry techniques. We’ll work with spontaneous color choices while emphasizing essential details to convey a sense of synthesis. In the final part, we’ll explore into composition techniques, deforming perspectives and merging various textures to craft a dynamic and fluid representation of the cityscape.

Materials:
1 mixed media sketchbook, hot-pressed paper A4 drawing low-quality paper just for testing
Graphite pencils: 2B, 6B
Black pencil Pitt-oil
Black pen
Eraser
Sharpener
Basic Gouache colors in tubes (regular gouache, not acrylic): Cyan, Magenta, Yellow, Black, and White. Optional extra colors such as turquoise, ocher, raw sienna, orange, opera pink, etc
empty palette for mixing
Brushes: 1 inch flat brush, 2 round brushes, one rigger brush, and a couple of old brushes if available
Water brushes for fast sketching
Water container
Paper towels
Folding stool
Oily colored pencils like Polychromos, Luminance, or Prismacolor: ochre, orange, turquoise, dark green, black...
Some Neocolor II crayons or oil pastels: ochre, blue, orange, dark rose, white…

About the teacher:
Maru Godas - She was born in Barcelona in 1966. Trained as a graphic designer, she runs her own graphic studio in her city and is an active member of the Urban Sketchers group. Her works have been featured in publications such as National Geographic and Planeta. In her free time, Maru creates with watercolor and oils, currently working as an illustrator. She continually explores new techniques: inks, watercolors, pencils...

Instagram: marugodas
Website: https://marugodas.com/

The workshop price is 100 PLN.
0''
piątek, 16 sierpnia 2024
godz. 10:00
URBAN SKETCHING FESTIVAL: ALAN RAMIRO
O warsztacie

“Życie w cieniach: Trójstopniowy schemat, aby zobaczyć, kształtować i wyostrzać”

Podczas wciągających warsztatów "Życie w cieniach" Alán Ramiro poprowadzi uczestników przez nowatorskie podejście do szkicowania miejskiego za pomocą swojego unikalnego trójstopniowego schematu: Zobacz, Kształtuj i Wyostrz. Na tych warsztatach detale stają się przyjemnością, a nie obowiązkiem. Obserwując cienie, skupiamy się najpierw na tworzeniu form, stosując plamy tuszu lub akwareli. Z tego procesu następnie definiujemy kontury i krawędzie za pomocą pióra i atramentu, z wybiórczą uwagą. To, co kiedyś było trudne w szkicowaniu, teraz staje się przyjemnością dzięki światłu i cieniowi. Ta metoda pomaga szkicującym przezwyciężyć przytłoczenie detalami i pułapki perfekcjonizmu, zmieniając akt szkicowania w radosną eksplorację światła i cienia.

Materiały

szkicownik akwarelowy A4 lub większy albo blok oraz papier na szybkie szkice próbne
kredka (najlepiej niebieska, czarna lub fioletowa)
pędzle: okrągły pędzel: rozmiar 12-16 i rozmiar 4
sugerowane: Pędzle wodne napełnione rozcieńczonym tuszem: ciemnym i średnim
akwarele: standardowy zestaw akwarelowy. Sugerowane kolory to ultramaryna, żółta ochra i siena palona
cienkopisy: kilka cienkopisów o różnych rozmiarach z trwałym czarnym tuszem lub pióro wieczne z wodoodpornym atramentem
stołek. Kubek na wodę. Woda. Ręcznik papierowy.
O prowadzącym

Alán Ramiro - Prowadzony pasją do tworzenia, nawiązywania relacji i pomagania, Alán Ramiro wnosi do świata miejskiego szkicowania swoje wyjątkowe połączenie nomadycznych podróży z doświadczeniem w projektowaniu architektury. Jego dziesięcioletnie doświadczenie w pracy w architekturze w Stanach Zjednoczonych, pomnożone przez liczne podróże po całym świecie, doskonaliło jego zdolność przekładania skomplikowanych struktur na żywe szkice. Podczas niedawnej podróży ze szkicownikiem przez Rzym, Włochy, Alán stanął przed wyzwaniem złożonych detali fasad, które zainspirowały go do stworzenia nowej techniki, która zrewolucjonizowała jego podejście – szkicowania cieni na początku. Ta prosta, a jednocześnie potężna technika zmieniła sposób, w jaki podchodzi do detali architektonicznych, wprowadzając wolność i energię w jego szkice. Alán wiedział, że jest artystą w wieku dziewięciu lat, ale życiowe okoliczności sprawiły, że odłożył to na bok, aż pewnego dnia, w 2013 roku, jego pasja do sztuki została ponownie rozpalona. Podczas studiów architektonicznych w Hiszpanii przez rok Alánowi zabrakło pieniędzy, dlatego też podjął się pilnej potrzeby opanowania szkicowania, co dało początek 'seethelines'. Poprzez rygorystyczne ćwiczenia wizualizacyjne Alán odkrył przekształcającą moc urban sketchingu w samorealizacji. Po ponad 30 naszkicowanych krajach i zamieszkaniu w Lizbonie, podróż Alána ewoluowała, przyjmując podwójne role artysty i edukatora na drodze kreatywnej eksploracji. Jego warsztaty zachęcają sketcherów do wplecenia osobistych doświadczeń w ich sztukę, przechodząc poza samą replikację. Szkicowanie miejskie dla Alána nie jest tylko czymś, co robimy dla zabawy; to linia ratunku, by uczcić teraźniejszość i obserwować nasz rozwój w namacalnej postaci przez całe życie.

Instagram: @seethelines

***

About the workshop

“Life through the Shadows: A Three-Step Framework to See, Shape, and Sharpen”

In this immersive workshop, "Life through the Shadows," Alán Ramiro will guide participants through a transformative approach to urban sketching using his unique three-step framework: See, Shape, and Sharpen. In this workshop details become a treat, and not a chore. By observing shadows first, we guide our vision to make forms by applying an ink wash or watercolor directly to the scene. Out of this process we then define contours and edges in ink and pen with selective admiration. What once was hard to imagine to sketch is now a delight through light and shadow. This method helps sketchers transcend the overwhelm of details and the pitfalls of perfectionism, turning the act of sketching into a joyous exploration of light and shadow.

Materials

A4 or larger watercolor sketchbook/ or block. And scrap paper for a quick practice sketch./li>
A color pencil (preferably blue, black or purple)
Paint brushes: Round brush: Size 12-16. And size 4.
Suggested: Waterbrushes filled with diluted ink: Dark and medium.
Watercolors: A standard watercolor kit. Suggested to have ultramarine blue, yellow ochre, and burnt sienna.
Pens: A few pens of different sizes that are permanent black ink. Or a fountain pen with waterproof ink.
A stool. Water Cup. Water. Paper towel.
About the teacher

Alán Ramiro - Driven by a passion for creating, connecting, and serving, Alán Ramiro brings his unique blend of nomadic travels to architecture design experience to the world of urban sketching. His decade of working in architecture in the United States multiplied by numerous travels around the world has honed his ability to translate complex structures into lively sketches. During a recent sketching journey through Rome, Italy, Alán was met with the challenge of intricate facade details that birthed a new technique that revolutionized his approach – sketching shadows first. This simple yet powerful technique transformed the way he approaches architectural details, instilling freedom and energy into his sketches. Alán knew he was an artist at the age of nine but life circumstances pushed it away until one day in 2013 his passion for art was reignited. During his architecture studies in Spain for one year he ran out of money and so Alán embraced the urgency to master sketching, giving rise to 'seethelines.' Through rigorous visualization exercises, Alán discovered the transformative power of urban sketching for self-actualization. Now based in Lisbon after over 30 countries sketched, Alán's journey has evolved, embracing the dual roles of artist and educator on a path of creative exploration. His workshops guide sketchers to infuse personal experiences into their art, transcending mere replication. Urban sketching, for Alán, isn’t not just something we do for fun, it's a lifeline to honor the present and witness our growth in physical form throughout life.

Instagram: @seethelines
0''
piątek, 16 sierpnia 2024
godz. 10:00
URBAN SKETCHING FESTIVAL: CEZARY BEDNARCZYK
PL (ENGLISH BELOW):

O warsztacie
“W poszukiwaniu kontrastu / Ekspresja kontrolowana”

Podczas warsztatów uczestnicy poznają sposób, w jaki sam pracuję będąc w plenerze, z jakich materiałów korzystam oraz w jaki sposób staram się uchwycić atmosferę danej lokacji oraz jakich kompromisów należy dokonywać podczas malowania by uniknąć “przemęczenia” pracy.

Uczestnicy dowiedzą się również jak szukać kontrastu oraz jak nim operować, aby zwiększyć siłę wyrazu swojej akwareli.

Materiały:
● wszelkie potrzebne materiały, dzięki którym uczestnicy będą mogli wykonać pracę plenerową w technice akwareli (np. twarda podkładka, taśma malarska, papier do akwareli - najchętniej bawełniany, pędzle dedykowane akwareli - miękkie włosie)

O prowadzącym:
Cezary Bednarczyk - rodowity zielonogórzanin. W lipcu 2015 roku obronił dyplom magisterski z malarstwa na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego (pracownia prof. Stanisława R. Kortyki). Zajmuje się głównie malarstwem olejnym i akwarelowym a tematyka jego prac to w szczególności portret i pejzaż. Uczestnik wielu wystaw krajowych oraz zagranicznych, indywidualnych jak i zbiorowych. Jego drugą wielką pasją jest muzyka (perkusista ska/swing/rock’n’rollowej formacji Las Melinas).

Instagram:  bednarczykcezary
Strona internetowa: https://www.instagram.com/bednarczykcezary

Koszt warsztatów to 100 zł.

***

ENG

About the workshop:
“In the search of contrast / Controlled expressiveness”

During the workshop, participants will learn about my approach to working outdoors, the materials I use, and how I strive to capture the atmosphere of a particular location. They will also learn about the compromises necessary to avoid 'fatigue' in their work.

Participants will discover how to seek out contrast and how to manipulate it to enhance the expressiveness of their watercolors.

Materials:

● all necessary materials that will enable participants to create an outdoor artwork using the watercolor technique (e.g., a hardboard, painter's tape, watercolor paper - preferably cotton, brushes dedicated to watercolor - soft bristles)

About the teacher:

Cezary Bednarczyk - A native of Zielona Góra. In July 2015, he defended his master's degree in painting at the Faculty of Arts of the University of Zielona Góra (in the studio of Prof. Stanisław R. Kortyka). He is mainly engaged in oil and watercolor painting, with his works focusing particularly on portraiture and landscape. He has participated in numerous national and international exhibitions, both solo and group. His second great passion is music (he is the drummer of a ska/swing/rock'n'roll band called Las Melinas).

Instagram: bednarczykcezary
Website: https://www.instagram.com/bednarczykcezary

The workshop price is 100 PLN.
0''
piątek, 16 sierpnia 2024
godz. 14:30
sobota, 17 sierpnia 2024
URBAN SKETCHING FESTIVAL: MICHAEL PERSCH

PL (ENGLISH BELOW):

O warsztacie
“Szybkie rezultaty szkicowania kredkami akwarelowymi”

Warsztat w języku angielskim.
Celem warsztatów jest pokazanie uczestnikom, jak szybko uzyskać efekty w szkicowaniu przy użyciu ograniczonej gamy kredek rozpuszczalnych w wodzie, z dodatkiem wody.

Na początku warsztatów zostanie wykonana seria miniaturowych szkiców, aby podjąć decyzję o kompozycji i kadrowaniu, a także o wyborze maksymalnie pięciu kolorów dla rzeczywistego szkicu.

Po wybraniu preferowanej kompozycji zaczynamy od większego arkusza: formatu A3. Na początku zostaną wytyczone podstawowe kontury przy użyciu najjaśniejszego wybranego koloru. Następnie zdefiniujemy podstawowe kształty różnych kolorowych obszarów. Same kształty zostaną wypełnione różnymi wzorami - w zależności od wyglądu rzeczywistego obiektu. Użycie pędzla wodnego zdefiniuje różne kształty i uwydatni wybrane obszary kolorystyczne. Jednocześnie woda służy do definiowania cieni.

W zależności od wyniku po około 45 minutach na większym arkuszu dodamy kilka znaków w mocniejszych kolorach, aby podkreślić specyficzne cechy obiektu - może to być albo zarys osoby, albo znaczący element architektoniczny.

Materiały:
1 pędzel wodny (np. Pentel Aqua Brush)
ok. 10 kredek rozpuszczalnych w wodzie (różne kolory) (np. serie Faber Castell „Albrecht Dürer”)
ok. 4 arkusze papieru akwarelowego, format A3

O prowadzącym:
Michael Persch - niemiecki architekt, artysta i urban sketcher mieszkający w Plauen po wieloletnim pobycie za granicą. Z grupą związany jest od 2015 roku, kiedy to przypadkiem dowiedział się o grupie Urban Sketchers Singapore.
Michael aktualnie wykorzystuje trzy techniki szkicowania: pióro wieczne w połaczeniu z akwarelą, tusz malowany bambusowym kijkiem oraz kredki akwarelowe.

Instagram: persch.michael
Strona internetowa: https://www.michaelpersch.com/

Koszt warsztatów to 100 zł.

***

ENG

About the workshop:
“Fast sketching results with watercolor pencils”
Workshop in English.
The aim of the workshop is to show participants how to achieve fast sketching results with a limited range of water soluble colour pencils, followed by water as an additional element.

At the beginning of the workshop a number of thumbnail sketches will be done to decide on the composition and framing, as well as on the colour selection of maximum five colours for the actual sketch.

Once the preferred composition is selected we will start on a larger sheet: A3 size. At the beginning the basic outlines will be set out using the brightest selected colour . Afterwards we will define the basic shapes of the different coloured areas. The shapes themselves will get filled with varying patterns - based on the appearance of the actual object. Using a water brush pen will define the different shapes and enhance selected coloured areas. At the same time the water is used to define the shadows.

Depending on the result after about 45 minutes on the larger sheet, we will add a few marks in stronger colours to highlight specific characteristics of the subject - this could be either the outline of a person or a significant architectural feature.

Materials:

1 water brush pen (e.g. Pentel Aqua Brush)
around 10 water soluble pencils (varying colours), (e.g. Faber Castell ‚Albrecht Dürer‘ range)
around 4 sheets watercolour paper, size A3

About the teacher:

Michael Persch - German architect, artist, and urban sketcher residing in Plauen after spending many years abroad. He has been associated with the group since 2015 when he accidentally learned about the Urban Sketchers Singapore group.
Michael currently utilizes three sketching techniques: fountain pen combined with watercolor, ink painted with a bamboo stick, and watercolor pencils.

Instagram: persch.michael
Website: https://www.michaelpersch.com/

The workshop price is 100 PLN.
0''
sobota, 17 sierpnia 2024
godz. 10:00
URBAN SKETCHING FESTIVAL: LAURIE MOURET
PL (ENGLISH BELOW):

O warsztacie
“Szkicowanie powoli: ludzie i otoczenie w czerni i bieli”

Warsztat w języku angielskim.
Celem będzie posiadanie czystego szkicu od samego początku, co oznacza, że należy dokonać wyborów, aby mieć pewność, że to, co nas interesuje w scenerii, zostanie narysowane podczas warsztatów.

Uczestnicy nauczą się wyobrażać sobie swój szkic jako sumę jego części (w ten sposób godząc się z „błędami”), skupiać się na rysowaniu scenerii, ostrożnie po jednej linii i ustalać priorytety elementów szkicu.

Materiały:
pojedynczy cienkopis (pędzelkowy lub przynajmniej 0,5, nic drobniejszego). Ja osobiście używam cienkiego linera Brush od UniPin.
Materiał zabroniony: wszystko do wymazywania/poprawiania linii

O prowadzącym:
Laurie Mouret - Odkryła urban sketching w 2012 roku i natychmiast pokochała taki rodzaj szkicowania. Samouk, który kocha pracować w czerni i bieli, poświęcając uwagę detalom.
Kocha szkicować ludzi, sceny pełne bałaganu oraz roślinność. Mieszka w Rumunii.

Instagram: lau.rie.mrt
Strona internetowa: https://www.instagram.com/lau.rie.mrt

Koszt warsztatów to 100 zł.

ENG

About the workshop:
“Slow sketching: People and scenery in black and white”
Workshop in English.
The goal will be to have a clean sketch from the get go, which means that choices will need to be made to ensure that what interests us in the scenery will get drawn during the workshop.

The participants will learn to envision their sketch as a sum of its parts (thus making peace with "mistakes"), to focus on drawing sceneries one careful line at a time and to prioritize elements of the sketch.

Materials:
a single pen (brush pen or at least 0.5, nothing finer. I personally use the Brush fine liner from UniPin.)
Forbidden material: anything to erase/correct lines :)

About the teacher:
Laurie Mouret - She discovered urban sketching in 2012 and immediately fell in love with this type of sketching. A self-taught artist who loves working in black and white, paying attention to details.

She loves sketching people, scenes full of clutter, and vegetation. She lives in Romania.

Instagram: lau.rie.mrt
Website: https://www.instagram.com/lau.rie.mrt

The workshop price is 100 PLN.
0''
sobota, 17 sierpnia 2024
godz. 14:30
URBAN SKETCHING FESTIVAL: IWONA FLASZCZYŃSKA
PL (ENGLISH BELOW):

O warsztacie
“Przekroczyć granice rysunku kolorem”

W ciągu 3 godzin warsztatów zrobimy 2 szybkie ćwiczenia (maks.0, 5 godz.każde) w postaci winiety, niewielkich rozmiarów, pracując plamą koloru w dwóch wersjach:
1. Uprzednio wykonany szybki szkic, potem luźno położone plamy koloru wykorzystując zredukowaną paletę (do 3 kolorów) i szukając kontrastów pomiędzy światłem i cieniem.
2. Zaczynamy od plamy koloru i później wprowadzamy kontur, po czym kończymy szkic aplikując kolor tak, aby osiągnąć efekt światłocienia.

Rysunek definitywny, 2 godziny:
Rysunek wykonamy w ołówku, pitt oil, micronach, piórkach, wg gustu, po czym przechodząc do koloru, postaramy się przekroczyć granice rysunku, aplikując plamy barwne tak, aby linia nie była przeszkodą ani ograniczeniem. Zamiast kolorować rysunek postaramy się aby kolor był pełnoprawnym i niezależnym elementem naszej kompozycji, wychodzącym poza ramy rysunku.

Materiały:
ołówki: 2H, HB, B
gumka, temperówka
micron czarny 0,2 0,5 0,7 albo pióro
akwarele, wystarczy 12 kolorów, ważne , żeby zawierały sienę paloną i ultramar i szarość payne’a.
pędzelki do akwareli miękkie, najlepsze z naturalnego włosia sobolowego lub z wiewiórki lub ich imitacje, doskonałe synthetic squirrel, Romana Szmala. Mogą być pędzelki syntetyczne, okrągłe, 3 rozmiary: nr 2, 8, 12
naczynie na wodę
wsiąkliwy papier do osuszania pędzli
klipsy do spięcia stron
szkicownik, rozmiar według gustu i upodobań, ale ważne, żeby miał papier z fakturką, nie gładki, może być celuloza, bawełna lub mieszanka i od 200gr wzwyż, jako, że pracujemy z wodą
taboret, czy krzesełko

O prowadzącym:
Iwona Flaszczyńska - ukończyła ASP w Warszawie. Otrzymała stypendium do Meksyku, gdzie ostatecznie mieszkała 4 lata, pracując przy ważnych projektach w konserwacji. Od 1990 roku mieszka w Hiszpanii, gdzie zajmuje się nauczaniem i twórczością własną. Podróżowała wiele, głównie po krajach Ameryki Łacińskiej. Ma na swoim koncie wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych w Meksyku i Hiszpanii. Od 2010 roku bierze aktywny udział w ruchu Urban Sketchers Barcelona. Uwielbia podróże, poznawanie innych kultur, góry i górskie marsze, plaże a przede wszystkim… rysowanie, które nieprzerwanie wyzwala w niej wielkie emocje!

Instagram: iwonaflaszczynska
Strona internetowa: https://www.instagram.com/iwonaflaszczynska

Koszt warsztatów to 100 zł.

***

ENG

About the workshop:
“Crossing the borders of drawing with color”

During the 3-hour workshop, we will do 2 quick exercises (max. 0.5 hours each) in the form of vignettes, small-sized, working with color spots in two versions:
1. Previously made quick sketch, then loosely placed color spots using a reduced palette (up to 3 colors) and seeking contrasts between light and shadow.
2. We start with a color spot and then introduce the contour, finishing the sketch by applying color to achieve the effect of light and shadow.

Definitive drawing, 2 hours:
We will draw with pencil, pitt oil, microns, feathers, according to preference, and then transitioning to color, we will try to exceed the boundaries of the drawing by applying color spots so that the line is not an obstacle or limitation. Instead of coloring the drawing, we will try to make color a full-fledged and independent element of our composition, extending beyond the drawing's frame.


Materials:

pencils: 2H, HB, B
eraser, sharpener
black micron pens 0.2, 0.5, 0.7 or a fountain pen
watercolors, a set of 12 colors is enough, but it must include burnt sienna, ultramarine, and Payne's gray
soft watercolor brushes, preferably made of natural sable or squirrel hair, or their imitations, excellent synthetic squirrel brushes, Roman Szmal. Synthetic brushes are also fine, round, in 3 sizes: no. 2, 8, 12
container for water
absorbent paper for drying brushes
clips for binding pages
sketchbook, size according to preference, but it is important that it has textured paper, not smooth. It can be cellulose, cotton, or a mix, and 200gsm or higher, as we will be working with water
stool or chair

About the teacher:

Iwona Flaszczyńska - She graduated from the Academy of Fine Arts in Warsaw. She received a scholarship to Mexico, where she eventually lived for 4 years, working on important conservation projects. Since 1990, she has been living in Spain, where she teaches and pursues her own creativity. She has traveled extensively, mainly in Latin American countries. She has numerous solo and group exhibitions to her name in Mexico and Spain. Since 2010, she has been actively involved in the Urban Sketchers Barcelona movement. She loves traveling, experiencing other cultures, mountains and hiking, beaches, and above all... drawing, which continuously evokes great emotions in her!

Instagram: iwonaflaszczynska
Website: https://www.instagram.com/iwonaflaszczynska

The workshop price is 100 PLN.
0''
sobota, 17 sierpnia 2024
godz. 14:30
piątek, 6 września 2024
PONAD CHMURAMI - MAŁE NIEBO
Zapraszamy Was na wyjątkowe spotkanie z krainą łagodności… Zespół Ponad Chmurami po dziesięciu latach na muzycznej scenie doskonale zdaje sobie sprawę w jakich utworach i tematyce odnajduje się najlepiej.

Sumą zebranych przez ten okres przeżyć, emocji, poetyckich (i nie tylko) spotkań i doświadczeń jest premiera albumu „Małe niebo”. To nietuzinkowe wydawnictwo pełne jest wrażliwości na otaczające piękno, porusza tematy ważne, mówi o tęsknocie, potrzebie bycia z drugim człowiekiem, podstawowych wartościach, a także skłania do refleksji.
Jest opowieścią o tym, czym dla Ponad Chmurami jest właśnie „Małe niebo”…

Zapraszamy Państwa na koncert promujący najnowszą płytę zespołu Ponad Chmurami zatytułowaną „Małe niebo”.
W trakcie koncertu pojawią się również piosenki znane z takich albumów jak „Ponad Chmurami” czy „Czas nic nie zmienił”.
Usłyszą Państwo utwory do wierszy min. Marii Konopnickiej, Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Wiesławy Kwinto-Koczan WUKI, Ewy Pilipczuk, Krzysztofa Cezarego Buszmana czy Krzysztofa Kasperczyka.

Ponad Chmurami ma na swoim koncie wiele koncertów w wypełnionych salach domów kultury i klubów muzycznych na terenie całej Polski. Zespół koncertował także m.in. w Niemczech i Włoszech. Grupa brała udział także w wielu konkursach piosenki poetyckiej, gdzie zawsze znajdowała się w gronie laureatów.

Ponad Chmurami zagrają w składzie:
- Katarzyna Jacuk (śpiew, gitara akustyczna, ukulele, idiofony)
- Nikodem T. Jacuk (gitara akustyczna)
- Adam Garnecki (wiolonczela)
- Dominik Łochnicki (realizacja dźwięku)

Koncert odbędzie się w Auli Widowiskowej I Liceum Ogólnokształcącego w Świdnicy (ul. Pionierów 30, Świdnica)
Ceny biletów:
— 70 zł (przedsprzedaż)
— 80 zł (w dniu koncertu)

0''
piątek, 6 września 2024
godz. 19:00
niedziela, 15 września 2024
ANDRZEJ PONIEDZIELSKI — WIECZÓR KABARETOWY "BA"
Tym razem publiczności swój najnowszy program kabaretowy zaprezentuje Andrzej Poniedzielski. W programie inteligentny humor, satyra, piosenki – NOWY program, NOWE piosenki. Bez zmian poczucie humoru Artysty.
0''
niedziela, 15 września 2024
godz. 17:00
czwartek, 3 października 2024
INAUGURACJA ROKU KULTURALNEGO - KONCERT RYBOTYCKA&WOJCICKI

Świdnicki Ośrodek Kultury zaprasza na uroczystą Inaugurację Sezonu Kulturalnego oraz koncert Krakowskie Klimaty w wykonaniu Beaty Rybotyckiej i Jacka Wójcickiego.

3.10.2024
godz. 18:30 wręczenie nagród
godz. 19:30 koncert sala teatralna ŚOK
bilety: 60/50 zł (normalny/ulgowy)

0''
czwartek, 3 października 2024
godz. 18:30
niedziela, 13 października 2024
PÓŁ NA PÓŁ
Przesycona czarnym humorem komedia, opowiadająca o dwóch przyrodnich braciach, którzy postanawiają pozbyć się swojej rodzicielki. Czy można polubić kogoś, kto źle życzy własnej matce? Okazuje się, że i owszem. Robert i Dominik, którzy na początku jawią nam się jako dwa niezbyt sympatyczne typy, powoli odkrywają coraz mroczniejsze tajemnice, które pokazują, jakim potworem była i jest ich własna matka.

obsada: Piotr Polk oraz Piotr Szwedes
reżyseria: Wojciech Malajkat

0''
niedziela, 13 października 2024
godz. 17:00
środa, 30 października 2024
KTO MA KLUCZ.
„Kto ma Klucz.” to spektakl muzyczno-taneczny o pierwotnym pragnieniu każdego z nas - pragnieniu miłości. To spektakl dla każdego kto choć raz w życiu zastanawiał się, czy relacja, w której jest (małżeńska, partnerska, przyjacielska, zawodowa) go wzmacnia, czy osłabia. Dla Kobiet, które może nie wiedzą jak dotrzeć do swoich mężczyzn. Dla par (także tych, które znalazły już się w kryzysie). To medytacja nad małżeństwem.

Kobieta (Emilia Komarnicka-Klynstra) i Mężczyzna (Stefano Terrazzino) stają w obliczu kryzysu długoletniego związku. Mogą się rozejść albo podjąć ostatnią próbę zrozumienia, co właściwie się z nimi dzieje, kim dla siebie są i może co najważniejsze, kim dla siebie chcieliby być.

Trzecią bohaterką jest Zmiana (Sara Janicka), jedyna stała w naszym życiu. Zawsze z nami i może bardziej się nam przygląda niż my jej.

Historia tej miłości opowiadana jest muzyką - przebojami polskimi oraz włoskimi, ale także muzyką świata, co jest symbolem, że w obliczu uczucia słowa pozostają wtórne.

0''
środa, 30 października 2024
godz. 19:30
niedziela, 24 listopada 2024
HRABINA MARICA

Ach jedź do Varasdin! usłyszymy podczas spektaklu Hrabina Marica, który jest drugim, obok Księżniczki czardasza, wielkim operetkowym sukcesem Emmericha Kálmána. Hrabinę przepełniają węgierskie rytmy czardasza i cygański temperament. Znajdziemy w niej takie operetkowe szlagiery, jak aria Graj, Cyganie! i niezapomniany duet Ach, jedź do Varasdin.

Na scenie wystąpią wspaniali soliści międzynarodowych scen operowych z towarzyszeniem znakomitej Orkiestry Teatru Muzycznego Arte Creatura.

Libretto opowiada historię pięknej i szalenie bogatej Hrabiny Maricy, która, nie mogąc opędzić się od adoratorów, publikuje w prasie informację o swoich zaręczynach z wymyślonym baronem Kolomanem Żupanem. Na nieszczęście, okazuje się, że taki baron faktycznie istnieje i przyjeżdża do posiadłości hrabiny na Węgrzech na własne zaręczyny. Do grona adoratorów Maricy dołącza też zubożały hrabia Tasillo, który jako zarządca zawiaduje jej majątkiem, by w ten sposób spłacić długi swego ojca i zabezpieczyć los siostry Lizy. Z kolei Żupan Koloman, by przejąć majątek po dziadku, może poślubić wyłącznie pannę bez posagu, całkiem „gołą”. Warunek ten spełnia właśnie urocza Liza. Niedoszły małżonek zwraca więc hrabinie słowo, tym bardziej, że widzi jej zainteresowanie Tasillem. Nieoczekiwanie w majątku pojawia się bogata księżna – ciotka Tasilla, która spłaciwszy dług rodziny, przywraca mu należny status. Hrabia może teraz oświadczyć się Maricy, a baron Żupan pojechać z „gołą” Lizą do Varasdin. Operetka kończy się zatem tak, jak powinna kończyć się operetka – szczęśliwie!

Libretto: Julius Brammer i Alfred Grunwald

Tłumaczenie: Agnieszka Feill, Władysław Krzemiński, Artur Tur

Wystawienie za zgodą wydawnictwa Josef Weinberger Ltd.

0''
niedziela, 24 listopada 2024
godz. 17:00
sobota, 28 grudnia 2024
DRUMMERS FROM HELL Festival 2024
Drummers From Hell Fest, czyli druga edycja wydarzenia pod patronatem kanału Youtube o tej właśnie nazwie. Na scenie zobaczycie tylko najlepszych, ekstremalnych perkusistów. Zanim ogłosimy nazwiska, macie możliwość kupić bilety w promocyjnej cenie:

bilety "w ciemno": 59 zł

zmiana ceny po ogłoszeniu wykonawców:

69 zł (od 6 sierpnia)
79 zł (od 6 września)
89 zł (od 6 października)
99 zł w dniu wydarzenia

Fotorelacja Rafała Kotylaka z edycji 2023: https://bit.ly/DFHfoto2023

Szczegóły wkrótce
0''
sobota, 28 grudnia 2024
godz. 17:00
sobota, 1 lutego 2025
KABRET K2 - JEDZIEMY PO WAS

„Jedziemy po Was” to kolejny program kabaretu K2. Jak zawsze będzie  śmiesznie, ostro i nieprzewidywalnie. Tym razem śmiejemy się sami z siebie, czyli z ludzi…czyli z Was i nas. Nie zabraknie improwizacji i kontaktu z publicznością. Zapraszamy na przejażdżkę, trzymajcie się mocno. Nasze żarty nie mają brody, za to mają berewiii. 

0''
sobota, 1 lutego 2025
godz. 16:00
sobota, 8 lutego 2025
KLIMAKTERIUM 2 CZYLI MENOPAUZY SZAŁ

Wydawało nam się, że o klimakterium powiedzieliśmy już wszystko... Myliliśmy się! Elżbieta Jodłowska powraca z nowym hitem! "Klimakterium 2 czyli Menopauzy Szał" powstało na wyraźną prośbę publiczności, która chciała poznać dalsze losy bohaterek - już nie młodych, ale jakże młodych.

Wciąż walcząca z nadwagą, ale już nie bezrobotna Pamela i Zosia, zaradna pani domu, starym zwyczajem przybywają świętować kolejne urodziny Maliny. Tym razem spotykają się w jej, dopiero co otwartym, pubie. Brakuje tylko Krychy, która też miała przybyć, ale... tego nie zdradzimy! Za to pojawia się, obdarzona liryczną duszą, Angela, która wraz z Maliną prowadzi interes. Gdzie zaś zbierają się tak różne kobiety, które tyle czasu się nie widziały i mają sobie wiele do powiedzenia, tam jest głośno, śmiesznie i zaczyna się zabawa!

Ponad 1800 przedstawień "Klimakterium...i już" w ciągu 6 lat od premiery wyraźnie pokazuje, że kobieta wraz z jej problemami, to temat niewyczerpany. Nasze bohaterki ,,wyklęte wstały z poniżenia'' i realizują to, o co tak walczyły w pierwszej części: udowadniają, że klimakterium to nie koniec świata, a dopiero początek nowego życia.

Zupełnie nowe piosenki we wspaniałych aranżacjach i z zabawnymi tekstami, których nie można przestać nucić, złożone choreograficzne układy i ta niepowtarzalna energia, którą występujące na scenie aktorki dzielą się z publicznością. Częścią z nich spotkaliśmy się w "Klimakterium...i już!", ale do tego zacnego grona dołączyły też nowe artystki, jedna lepsza od drugiej i wszystkie zupełnie znakomite.
I każda z nich wnosi do spektaklu coś zupełnie niepowtarzalnego.

Podczas spektaklu panie bawią się wyśmienicie - także te na widowni. I panowie ze zdumieniem stwierdzają, że coraz śmielej klaszczą i śpiewają ze wszystkimi. To prawdziwa terapia śmiechem - kojąca i skuteczna - pod jej wpływem nabieramy dystansu do siebie, innych, naszych zranień i lęków. Bo "Menopauzy szał" ogarnia wszystkich, a zwłaszcza tych, którzy się tego zupełnie nie spodziewają.

0''
sobota, 8 lutego 2025
godz. 17:00
piątek, 4 kwietnia 2025
MICHAŁ BAJOR - NO, A JA?
Michał Bajor - „No, a ja?”, to kolejna płyta artysty, jego nowe muzyczne i tekstowe wyzwania. Pomysłem było nagranie jeszcze raz, w nowych aranżacjach, piosenek, które śpiewał dawno, a o których przypomnienie prosiła przez lata jego publiczność. Na krążku znaleźć się też miała jedna piosenka z muzyką Michała.

W rezultacie Michał Bajor skomponował aż pięć utworów! Pierwszy raz wystąpił też w roli autora tekstów - trzy piosenki wyszły spod jego pióra. Dodatkowo stworzył muzykę do tekstu Wojciecha Młynarskiego oraz kompozycję, do której z kolei słowa napisał dla niego Artur Andrus.

Na krążku są wspaniali goście: w duetach z Michałem zaśpiewały Irena Santor i Kayah. Artyście towarzyszą również Grupa MoCarta i Chór Uniwersytetu Muzycznego w Warszawie oraz wspaniali muzycy, współpracujący z nim od lat.

Zapraszamy na koncert pełen i wspomnień, i autorskich nowości.

W ZWIĄZKU ZE SPECYFICZNYM I KAMERALNYM CHARAKTEREM RECITALU MICHAŁA BAJORA UPRZEJMIE PROSIMY O NIE PRZYPROWADZANIE NA KONCERT MAŁYCH DZIECI PONIŻEJ 6 ROKU ŻYCIA.
0''
piątek, 4 kwietnia 2025
godz. 19:00